سه‌شنبه، تیر ۰۷، ۱۳۸۴

کارگاه ملی نجوم آماتوری

سومين کارگاه ملی نجوم آماتوری (کنام) با موضوع عکاسی نجومی برگزار می شود.
شاخه آماتوري انجمن نجوم ايران سومين كارگاه ملي نجوم آماتوري (كُنام) را با موضوع عكاسي نجومي و در دو سطح عمومي و پيشرفته در تابستان و پاييز ۱۳۸۴ برگزار خواهد كرد.
كارگاه اول عكاسي نجومي در ۲۰ و ۲۱ مرداد ۱۳۸۴ در تهران برگزار مي‌شود. اين برنامه از صبح پنج‌شنبه ۲۰ مرداد آغاز مي‌شود و پس از دو روز جلسات آموزشي، شركت‌كنندگان و مدرسان اين كارگاه به‌همراه هم در رصدگاهي به‌دور از نور شهر، شب 22-21 مرداد را به‌عكاسي و رصد بارش شهاب برساوشي مي‌پردازند.
ثبت نام در اين برنامه از ابتدا تا پايان تير ۱۳۸۴ از طريق پُركردن پرسشنامه در اين صفحه سايت نجوم يا دريافت پرسشنامه از دفتر انجمن نجوم ايران (تلفن 8989550) و فرستادن آن از طريق پست يا دورنگار انجام مي‌گيرد. اسامي پذيرفته‌شدگان براي شركت در اين برنامه ابتداي مرداد اعلا‌م مي‌شود. بديهي است كه شركت‌كنندگان براي پذيرش در اين برنامه به‌دوربين مناسب عكاسي نجومي (مكانيكي تا ديجيتال) كه تجاربي را با آن كسب كرده باشند، نياز دارند.
هزينه ثبت نام در اين برنامه ۰۰۰، ۳۰ تومان است كه پس از پذيرش نهايي دريافت مي‌شود. پذيرش اعضاي شاخه آماتوري انجمن نجوم ايران در اولويت است. همچنين اعضا از تخفيف ويژه برخوردارند و هزينه ثبت‌نام آنها 25،000 تومان است. هزينه ثبت‌ نام شامل حضور در جلسات كارگاه، پذيرايي و برنامه رصد و عكاسي پايان دوره مي‌شود و تهيه خوابگاه برعهده شركت‌كنندگان است.
دبير اين كارگاه، اسدالله قمري‌نژاد (شاخه آماتوري انجمن نجوم و عكاس نجومي باتجربه) و مدرسان برنامه، بهترين عكاسان نجومي ايراني هستند. موضوعات اصلي كارگاه عكاسي نجومي شامل عكاسي مقدماتي آسمان شب با دوربين‌هاي ساده مكانيكي، نوردهي بلندمدت با موتور ردياب، عكاسي با تلسكوپ، عكاسي با وِب‌كم و دوربين ديجيتال، و پردازش تصاوير نجومي است.
برای ثبت نام اين فرم را پر کنيد.

هیچ نظری موجود نیست: